Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Bavaria 34 Cruiser

2007 nyarán váltottal le a 33-ast az új 34-es. Ez a hajó a cég cruiser osztályába tartozik. A Bavaria jelenleg két osztályt tart gyártásban, a másik, a manapság oly divatos Vision, amelybe három modell a 40-es, 44-es és 50-es tartozik. Egy európai hajógyár, amelyik valamit is ad magára készít egy ilyen meglehetôsen ormótlan - egyesek szerint kifejezetten csúnya - hajót, aztán elnevezi Deck Salonnak, vagy Impressionnak, a Bavaria éppen Visionnak. A teszthajónk nem ilyen. Klasszikus értékek mentén megtervezett, okos apróságokkal gondosan felruházott modern cruiser.

Amikor elkezdtem a fejemben rendezgetni a gondolatokat errôl a hajóról, az jutott az eszembe, hogy jó tizenöt évvel ezelôtt milyen szép versenyeket vívtunk az akkori Bavaria 34-esekkel! Sôt, a Pandora nevu még Kenese-Keszthely rekordot is futott Zsigmond Péter kormányzásával. De rég volt! - merengek szentimentálisan. Mintha csak ma lett volna! - teszem hozzá szinte elbódulva a rózsaszín, kissé giccses képtôl, ami megjelenik elôttem.

Csak lassan esik le a tantusz, hogy a Pandora bizony nem Bavaria, hanem Dehler 34-es volt. Ezen megütközöm. Dehler, ami a minôség, jó menettulajdonságok és a klasszikus német értékek képviselôje nem keverhetô öszsze egy Bavariával! Skandalum! Pedig ez a hajó - a mai Bavaria 34-es - nem is akar úgy kinézni, mint egy cruiser-racer, valahogyan mégis többet mutat, mint egy átlagos cruiser.

Nagyon korrekt, egyszeru felszerelést kapott, kabintetôre szerelt leekocsival, fallstoperekkel. Az egyetlen, ami szokatlan az a nagyschot vezetés. Az valóban versenyhajós. Kapott egy önálló pár csörlôt a cockpit közepén, arra érkezik a baumról a behúzókötél. Rendkívül jó, sportos és jól kezelhetô megoldás. Kényelmes a cockpit, van benne egy kis asztal a kormányállás elôtt, de talán a legfontosabb része a hidraulikus fürdôplatform. Ezt a 31-esben láttam elôször, és azóta is nagy híve vagyok. Amikor szükséges leeresztik, és akkor a cockpit síkjának meghosszabbításaként nyúlik a víz fölé. Van rajta teleszkópos fürdôlétra. Kint a vízen fel lehet hajtani, és így a cockpit teljesen zárttá válik, nem csap be hátulról a víz, és nem négykézlábazik ki a gyerek. Hajónk az átlagosnál jobb felszereltséggel rendelkezik. Van rajta például orrsugárkormány, segítségével kényelmesen elhagyjuk a kikötôt. Az Elvström nagyvitorla árbocba tekerhetô, függôleges átmenô latnikkal van szerelve, sikerült egy kis denevért adni neki. A génua triradiál szabású, formás darab. A hajótestet a szlovén J+J Design készítette. Nem kell sok szél ahhoz, hogy hajónk szépen meginduljon. Ketten vagyunk a fedélzeten, tudjuk kezelni a hajót. A muszerek között találok autopilotot is, aminek segítségével egyedül is elboldogul a kormányos. A génua csörlôje egészen hátra került, jól el lehet érni a kormány mellôl is. A nagyvitorla, ezzel az önálló megoldással, szintén nincs messze a kormányállástól. A hajó alatt ikerkiel van, aminek a merülése mindössze 155 centiméter, nyugodt hajózást biztosítva a Balatonon.
A kabinban igényes környezet fogadja a látogatót. Már a levezetô lépcsô is azt sugallja, hogy a Bavaria megújult. A szépen lakkozott, csúszásgátlóval ellátott lépcsôfokok jó érzéssel töltik el az embert. Az asztalosmunka minôsége és a lakkozás a továbbiakban is magas színvonalú. Szinte hivalkodik tudományával a hajó. Baloldalra került a konyha, szembe vele a pilotasztal. Mögötte van a fürdôszoba. Nagyon kényelmes állómagasság van benne és megfelelôen mély. Van hely levenni a vizes ruhákat, és hagyni lecsöpögni. Kiváló helység. A konyha mögött nyílik az achterkabin. Megszokott méretu, megfelelôen széles és hosszú ágyakkal. A szalon a középkategóriában megszokott elrendezést kapta, a bal oldalon L-alakú, a jobb oldalon egyenes kanapéval. Le kell hajtani a szalonasztalt ahhoz, hogy megnyíljon a közlekedô folyosó az orrkabin felé. Ott van hely egy kis belépônek, két szekrénynek, polcoknak és a megszokott V-alakú ágynak. A mennyezetre szerelt deckablakon keresztül érkezik a fény. A szalonban kettô ilyen is van. Minden nyílászáró pontosan illeszkedik. A padlólapok nem mozdulnak meg a láb alatt, a fiókok precízen nyílnak és záródnak. Az egész hajó minôségi munka, egységes masszív, mégis vidám hangulatot áraszt.
Amíg vitorláztunk csak a csörlôk zaját hallottuk. Nem nyekergett, csapkodott semmi. A vitorlák kezelését nem akadályozzák álnok csapdák. A fock akadálytalanul fut át egyik oldalról a másikra. A végén még fotós munkatársunk is lelkesen kérdezte, hogy belülrôl is olyan jó volt-e a hajó, mint ahogyan ô látta: elevennek, gyorsnak és szépnek? Jó volt. Köszönjük.

L. F.
Fotó: Szekeres

Technikai adatok

Test hossza (m): 10,71
Teljes hossz (m): 7,32
Vízvonal hossz (m): 9,20
Szélessége (m): 3,60
Merülés (m): 1,55 vagy 1,90
Tömege (kg) cca. 5700
Tokesúly (kg): 1440
Vitorlafelület (m2): 61,25
Árboc magassága a vízvonaltól (m): 14,84
Motor (LE): 18
Üzemanyagtartály (l): 150
Víztartály (l): 210
Tervezô: J+J Design

 

 

 

 

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink